Raport 2016

Mobile w realu

Cyfrowy dialog z fizycznym konsumentem

Pobierz najnowszy Raport od Linteri i zdobądź wiedzę o najnowszych technologiach mobilnych stosowanych w fizycznym handlu.

cover

lub podaj adres e-mail

Więcej
Loga

Z raportu dowiesz się o:

ico1

Podstawy

Czym są beacony? Jak marketingowo wykorzystać Wi-Fi? Jaki potencjał tkwi w technologiach zbliżeniowych i mobilnych?

ico2

Jak planować infrastrukturę beaconów?

Praktyczne porady zebrane na podstawie przeprowadzonych projektów i instalacji beaconowych.

ico3

Po lekturze raportu

Zyskasz świadomość korzyści, które niesie za sobą wykorzystanie w strategii cyfrowych narzędzi komunikacji. Dowiesz się, jak zaoferować Twoim konsumentom lepsze doświadczenia zakupowe.

ico4

Przykłady zastosowań

Praktyczny kontekst wykorzystania technologii zbliżeniowych m.in. w centrach handlowych, restauracjach, muzeach, hotelach, podczas targów czy na stadionach.

ico5

Praktyczne porady

Złe praktyki, czyli czego nie warto robić i na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, aby beaconowy projekt się powiódł. Poznaj złe praktyki marketerów, aby nie powielać cudzych błędów.

ico6

Okiem ekspertów

Główne trendy 2016 roku w marketingu mobilnym. Na co warto się przygotować? Z jakimi technologiami należy się zapoznać i zrobić pierwsze testy, aby być liderem i wyróżnić się na tle konkurencji?

ico7

Nowoczesny marketing

Jakie dane można zbierać na podstawie technologii mobilnych? Jakie możliwości daje połączenie danych z offline i online – remarketing lub retargeting. Dowiesz się, jak badać przełożenie komunikacji cyfrowej na zachowania klientów w Twoim punkcie sprzedaży.

ico8

Słownik pojęć

Zbiór wszystkich informacji o technologiach zbliżeniowych, które każdy marketer powinien znać.

app screen1
app screen2
app screen3
app screen4
app screen3
app screen4
app screen3
app screen4

Główną funkcją raportu jest edukacja rynku. Raport pomoże marketerom lepiej zrozumieć istotę technologii zbliżeniowych. Jakie narzędzia mają do dyspozycji, oprócz tradycyjnych? Jak wpleść je w swoją strategię marketingową i jak można to wykorzystać w komunikacji z klientem?

W raporcie znajdziesz liczne praktyczne porady i wskazówki pochodzące od osób z największym doświadczeniem, popartym wdrożonymi projektami.

Znajdziesz w nim informacje nie tylko o beaconach! Zapoznasz się również z takimi zagadnieniami jak:

  • wykorzystanie Wi-Fi w marketingu
  • promocja aplikacji mobilnych
  • mobilne technologie płatnicze
  • wykorzystanie mediów społecznościowych

Do współpracy nad raportem zaproszone zostały firmy, które zajmują się:

  • analityką - firmy JustWIFI, Snapp
  • promocją aplikacji mobilnych - firma adrino
  • dom mediowy MEC – doradza klientom, jak wykorzystywać technologie w swoich obiektach
  • producent beaconów firma Kontakt.io – ponad 10 tys. klientów z całego świata
  • Polska Rada Centrów Handlowych – ocena minionego roku i przewidywania branży na rok 2016

Wypowiedzi ekspertów

buyer1 Karolina Lejman–Rosińska Digital Analytics Business Manager Bluerank

...chcemy poznać pełną ścieżkę interakcji użytkowników z marką klienta, ich historie i preferencje, bo skuteczna analityka dla biznesu musi działać tam gdzie obecni są klienci i integrować online i offline.

buyer1 Szymon Niemczura Współzałożyciel i CEO w Kontakt.io

...hit ostatnich miesięcy to jak dla mnie pojawienie się w branży największych światowych marek - Google, Facebook, McDonalds, Volkswagen, Target. Co nas czeka? Internet Rzeczy to dziś prawie 5 miliardów połączonych w jedną sieć urządzeń. Według wyliczeń ABI Research do 2020 będzie ich 4 razy więcej

buyer1 Marcin Langowski CEO w Justtag

Połączenie dwóch technologii, jakimi są wi-fi i beacony może jeszcze bardziej usprawnić działania marketingowe i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

buyer1 Katarzyna Dworzyńska Head of Business PR Calling, blogerka

...prawdziwy boom na beacony jeszcze nadejdzie. Dlaczego? Coraz rzadziej akceptujemy otrzymywanie ofert kompletnie niedopasowanych do naszych potrzeb, kontekstu zakupowego, lokalizacji, w której się znajdujemy. Beacony mają tę przewagę, że pozwalają na personalizację przekazu

buyer1 Paulina Kostro BRIEF dziennikarka

...rok 2014 był przełomowy w kontekście tej technologii. Czy jednak od tamtego momentu używanie beaconów stało się powszechne? Czy możemy wskazać mnogość wdrożeń owych „nadajników”? I w końcu, czy przewrót z nimi związany jest nam tak naprawdę potrzebny?

buyer1 Radosław Knap General Director, Polska Rada Centrów Handlowych

Specjaliści, którzy zdecydują się we wszechstronny sposób korzystać z nowych technologii w marketingu w centrach handlowych i wdrożą najnowsze systemy analizy w swojej strategii, mają większe szanse na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Spis treści

04
Wstęp
04
Autorzy
Wprowadzenie
08
Czym są beacony?
09
Planowanie i zarządzanie infrastruktura beaconów
12
Wskaźniki powierzchni handlowych, które zmierzysz używając beaconów
16
Personalizacja i komunikcja przekazu z uzyciem beaconów
18
Beacony – trigger Internetu Rzeczy
Przykłady zastosowań
21
Retail
23
Restauracje
25
Eventy i targi branżowe
27
Lotniska
29
Stadiony i imprezy sportowe
31
Hotele
33
Muzea
35
Case Study: Uniwersytet Łódzki inwestuje w mobilną aplikację i beacony
37
Case Study: JUSTWIFI & ALLEGRO
39
Aplikacje mobilne oparte o technologię zbliżeniową – beacony
Praktyczne porady
42
Dobre i złe praktyki marketingu zbliżeniowego i beaconów
45
Strategie wykorzystania beaconów: jak trzeba się przygotować?
51
Czego nalezy unikac, aby beaconowy projekt się powiódł
Nowoczesny marketing
54
Integracja offline z online: rola beaconów
56
Marketing w sieciach Wi-Fi
58
Integracja offline z online: rola Wi-FI
60
Remarketing pomiędzy światem fizycznym a Internetem
63
Jak działają płatności z użyciem beaconów w praktyce?
66
beacony jako jeden z elementów fizycznych przestrzeni handlowych
Okiem ekspertów
69
Rynek mobilnych aplikacji m-commerce w Polsce
74
Jak promować aplikacje mobilne?
76
Dlaczego beacony nie podbiły jeszcze rynku mobile?
79
Komentarze
Słownik pojęć
84
Słownik pojęć
86
Zakończenie

Autorzy

author
Łukasz Felsztukier Founder & CEO Linteri
author
Tomasz Chłodecki Head of Business Development JustWIFI
author
Monika Oliwiak Marketing Specialist Linteri
author
Michał Giera Founder & CEO Snapp
author
Karolina Lejman–Rosińska Digital Analytics Business Manager, Bluerank
author
Antonina Zarakowska Senior Sales & Marketing Specialist, JustWIFI
author
Piotr Adamczyk Senior Mobile & Emerging Platforms Manager, MEC Mobile Lead CEE
author
Marcin Rupala CEO AdPrime
author
Szymon Nemczura Founder & CEO Kontakt.io
author
Karolina Wacholska Deputy Head of Sales adrino